Brasiliens Grand Prix: odds og væddemål 09.11.2025


Interlagos når den afgørende fase af verdensmesterskabet 2025 med titlen stadig åben og McLaren i spidsen på pointtavlen. Banen i São Paulo belønner racetempo, trækkraft i “S de Senna” og aerodynamisk effektivitet i det sidste opadgående sektor med meget tid på fuld gas.
Det bliver et sprintweekend (fredag shootout, lørdag sprint) med fysisk slid på grund af modursretningen og ujævn asfalt. Hold øje med vejrudsigten: Der er reel risiko for regn alle tre dage, hvilket er klassisk for São Paulo. Historisk set har Red Bull og McLaren klaret sig godt her; Ferrari og Mercedes har fart på en omgang, men med op- og nedture i nedbrydningen. Motorstraffe og parc fermé i sprint kan påvirke strategierne.
Information: dato, tid og hvor man kan se GP’en
- Circuit: Autódromo José Carlos Pace (Interlagos)
- Dato og tidspunkt for løbet: søndag 9. november
- Kvalifikation: lørdag 8. november
Odds på vinderen af Grand Prix i Brasilien
Nedenfor er et skøn over de aktuelle odds for vinderen (markedsreference i Spanien):
Seneste nyt om favoritterne til podiet
De tre navne, der har størst chancer, baseret på deres seneste form og markedet, er Norris, Verstappen og Piastri. Kampen om pole position falder muligvis ikke sammen med søndagens tempo, og regn kan omfordele kræfterne. Starten og dækhåndteringen i snavset luft afgør ofte halvdelen af podiet i Interlagos.
Lando Norris
Norris er den minimale leder af mesterskabet efter en meget solid søndag i Mexico og med en McLaren, der har den bedste gennemsnitlige hastighed i mellemstinten. I 2024 var han allerede meget stærk her (poleposition og sejr i sprintet), og hans tillid til hurtige støtteændringer favoriserer ham i Senna-S’et og i T4-bremsningen.
Hans forbedringspunkt er håndteringen af starter og genstarter i vådt føre: I Brasilien har sikkerhedsbiler og røde flag historisk set været en ulempe for dem, der mister temperatur på Pirelli-dækkene. Hvis teamet holder sine pitstop rene og læser vinduet for slicks/intermediates godt, er han den største favorit.
Max Verstappen
Selvom Red Bull ikke har været den førende bil i 2025, har Verstappen stadig en meget høj udførelsesprocent på kaotiske søndage. Interlagos passer ham godt: han trækker aggressivt i støtte og ved, hvordan man finder huller i T1-T2 med kontrolleret risiko.
Hans historik her er fremragende, med nylige sejre og afgørende manøvrer i vådt føre. Hvis RB opnår en mere konsistent balance i mellemkurverne i anden sektor og bedre ‘rear support’, så bagenden ikke overophedes, er hans loft igen sejren.
Oscar Piastri: nuværende situation og muligheder
Piastri ankommer til São Paulo et point fra føringen efter en meget stærk midterste del af sæsonen, selvom han nogle søndage har været fanget i snavset luft. Interlagos belønner hans præcision i retningsskift: på tør bane er hans delta i den anden sektor normalt blandt de bedste.
Han var afgørende i 2024 med pole position i sprintet og er god til at håndtere kolde dæk efter neutrale perioder. Hans akilleshæl kan være starten på hovedlangsiden, hvis han starter på den snavsede side. Med blandet bane eller tidlige beslutninger om mellemdæk har han en reel mulighed for at ‘overcut’ ved at udnytte McLarens mindre fald.
Baneforhold og forventet vejr
Interlagos (4,309 km, 71 omgange) køres mod uret med to DRS-zoner: hovedlangsiden mod T1 og ‘Reta Oposta’ før T4. Sektor 2 er fyldt med sammenhængende sving med hældningsændringer; sektor 3 er meget gasintensiv, hvor drag og kraft er vigtige.
Hullet asfalt, aggressive kantsten og tendens til ‘bottoming’ i kompression; middel nedbrydning med særlig belastning af venstre baghjul. Strategivindue 1-2 pitstop afhængigt af temperatur og sikkerhedsbiler.
Vejrudsigten peger på høj sandsynlighed for regn fredag-lørdag-søndag med milde temperaturer. Det medfører risiko for aquaplaning i nedkørslen til T4 og kritisk styring af vinduet for slicks/intermediates.
Med vand mister pole position sin relative værdi, og det bliver vigtigere at have et godt tempo i ren luft og træffe de rigtige beslutninger fra pitmuren.
Sammenligning mellem de førende hold
McLaren kommer med det mest afrundede pakke: effektiv belastning, god trækkraft og kontrolleret slid i mellemstinten. I sprint scorer de normalt højt takket være deres brede driftsvindue.
Red Bull har forbedret sig på lige strækninger og i trækkraft, men har brug for stabilitet i mellemkurver for ikke at straffe bagdækkene; hvis det lykkes, kompenserer Verstappen for resten.
Ferrari er meget konkurrencedygtig på en omgang; i lange stints veksler den mellem toppe og fald afhængigt af temperaturen, med særlig følsomhed over for graining foran.
I regn opvarmer Ferrari og Mercedes normalt dækkene hurtigt, hvilket er nyttigt ved genstart. McLaren derimod brillerer, når banen er tør, og kan strække stints.
Pålidelighed bør ikke være et problem, men med parc fermé i sprintet kompromitterer enhver tidlig berøring det lange løb.
Seneste resultater i Brasiliens Grand Prix
Historisk set byder Interlagos på varierede resultater, men de seneste år har der været klare dominatorer: 2022 gik til George Russell (dobbeltsejr til Mercedes med sejr også i sprintet); 2023 vandt Max Verstappen med autoritet; og i 2024 gentog Verstappen sejren i et regnfuldt og kaotisk løb, hvor Alpine sikrede sig en overraskende dobbelt podieplads (Ocon og Gasly). McLaren plejer at klare sig rigtig godt her; Red Bull plejer at brillere i løbsrytme og håndtering af muligheder; Ferrari har skiftevis haft podiepladser og komplicerede søndage på grund af nedbrydning eller strategiske beslutninger.
Oversigt over de vigtigste faktorer for dette GP
- Tilstanden af den ujævne asfalt og følsomheden over for sidevind.
- Valg af aerodynamisk belastning: modstand vs. trækkraft i den sidste stigning.
- Dækstyring (bageste venstre) og temperaturvinduer.
- Startpositioner og rengøring af siden af startgridden.
- Strategier med sikkerhedsbiler og mulige pitstop under VSC.
- Høj risiko for regn: timing af mellemdæk og slicks.

