100% Velkomstbonus op til 500 kr

Dutch Grand Prix: odds og væddemål 31.08.2025

⏲️ Læsetid: 6 minutter
Oscar Piastri
Lando Norris
GP Dutch, 15:00 @ 31.08.2025

VM vender tilbage efter sommerpausen med Zandvoort som det perfekte sted at måle, hvem der er bedst i den sidste fase. Stemningen vil være elektrisk med Verstappen på hjemmebane, men det er McLaren, der sætter standarden med et højt og konstant tempo i de seneste løb.

Nøglen ligger i kvalifikationen (smal bane, svær at overhale), dækhåndtering og det strategiske vindue. Vejret kan spille en stor rolle med intermitterende byger og kystvind. Vær opmærksom på den akkumulerede kalender, mulige sanktioner for banegrænser og hvordan de seneste forbedringer, som holdene har indført i de to foregående runder, vil påvirke løbet.

Information: Dato, tidspunkt og hvor man kan se GP’et

  • Circuit: Zandvoort (Holland)
  • Dato og tidspunkt for løbet: søndag 31. august, kl. 15:00
  • Kvalifikation: lørdag 30. august, kl. 15:00

Odds på vinderen af Grand Prix i Holland

Her er de fem favoritter ifølge oddsene fra de førende bookmakere:

KørerOdds
Oscar Piastri2.65
Lando Norris2.65
Max Verstappen6.50
Charles Leclerc13.00
George Russell13.00
Favoritten med en minimal forskel er Piastri, med Norris tæt på: forskellen mellem de to er lille og tyder på lighed. Et godt stykke bagved ligger Verstappen, påvirket af sin bils gennemsnitlige præstation i år i lange løb.

Seneste nyt om favoritterne til podiet

Kampen om podiet centrerer sig om Piastri, Norris og Verstappen. McLaren kommer med det mest komplette pakke på denne bane: høj belastning og effektivitet i hurtige sving. Verstappen vil have publikums opbakning og en stærk lørdag til at placere sig øverst, men han vil have brug for et stabilt tempo søndag.

Oscar Piastri

Australieren fører mesterskabet takket være sin konsistens: han er sjældent uden for top 4, og når bilen tillader det, omdanner han førerpositioner til sejre. I Zandvoort bør han føle sig godt tilpas: MCL viser stor stabilitet i højhastighedssving og en overlegen kurvehastighed i tredje sektor.

Hans akilleshæl kan være starterne og håndteringen af bagdækket, hvis vinden skifter, men hans løbstempo er normalt en reference.

Historisk set har debutanterne haft brug for en indkøringsperiode på denne bane, som Piastri overvandt sidste år med et solidt weekend.

Hvis han sikrer sig første række og kontrollerer undercut, er han den klareste kandidat til podiet… og sejren.

Lando Norris

Norris er i topform efter en meget stærk første halvdel af sæsonen. Hans styrke ligger i kvalifikationen: han får det ekstra tiendedel, der placerer McLaren i den rene zone og reducerer den strategiske risiko.

Zandvoort passer til hans styrker – kort bremsning, sidestøtte og progressiv trækkraft – og han ved allerede, hvad det vil sige at præstere på højeste niveau her. Hvis banen forbliver kold eller variabel, plejer Lando at klare “out-lap” efter pitstop, hvilket er et afgørende våben til at dække undercut.

Hans største risiko: at ende bag Verstappen eller en Ferrari med god trækkraft på startgridden, hvilket vil komplicere håndteringen af snavset luft og opvarmningen af dækkene i trafikken.

Med en ren bane er han en naturlig kandidat til top-2.

Max Verstappen

Hollænderen har ikke den dominerende bil fra andre sæsoner, men på hjemmebane finder han altid et ekstra gear. I Zandvoort giver hans præcision i Hugenholtz-svinget og i det sidste sving ham mulighed for at minimere tab i en bil, der er mindre effektiv i langvarig støtte.

For at kæmpe om sejren har han brug for en perfekt omgang lørdag og skal spare på dækkene i første stint og undgå at falde ind i DRS-tog. Gule flag og sikkerhedsbiler dukker ofte op her: Max håndterer disse genstarter godt, hvilket er endnu et plus for ham.

Hvis Red Bull får bilens højde til at passe med sidevind og bagakslens opsætning, er hans loft podiet og, med kaos, endda sejren.

Baneforhold og forventet vejr

Zandvoort er en meget smal bane med høj belastning, to DRS-zoner og to vigtige hældende sving: Hugenholtz (T3) og Arie Luyendyk (T14).

Det er svært at overhale: Det meste af tiden vindes i den sidste sektor og i den mellemhurtige kurve. Indkørslen til pitten er krævende, og pitstop-deltaet placerer strategien på 1-2 pitstop, afhængigt af slid og temperatur. Pirelli kommer med et blødere udvalg end i 2024 (C2-C3-C4), hvilket åbner mulighed for at bruge medium og blødt i løbet, hvis slidtage tillader det.

Prognosen peger på intermitterende byger hele weekenden, moderat vind og maksimale temperaturer på omkring 20 °C. Med kold asfalt bliver dækopvarmningsvinduet smallere, og risikoen for graining øges, især på forakslen. Vær opmærksom på vindskift: De påvirker støtten i T3 og gennemkørslen af T13-T14.

Sammenligning mellem de førende hold

  • McLaren er førende i hurtige sving og i tempoet med ren luft; deres aerodynamiske effektivitet og arbejde i pitten har givet dem et strategisk forspring i weekender med gul flag.
  • Ferrari bevæger sig inden for et snævrere interval: når asfalten er kold og der er trækkraft til rådighed, er deres bil komfortabel i retningsskift og accelerationsfaser; udfordringen er at håndtere slid på baghjulene i lange stints.
  • Mercedes har forbedret tunnel-bane-korrelationen og med lav-medium belastningspakker lider de mindre under rebound; deres topfart med DRS er deres begrænsning, hvilket vil begrænse overhalinger her.
  • Red Bull, der har været ustabil i 2025, kan overraske i kvalifikationen, hvis de finder den rette balance, men deres konstante tempo er mere følsomt over for banetemperaturen.

Seneste resultater i Hollands Grand Prix

Siden Zandvoort vendte tilbage til kalenderen, har Verstappen (2021-2023) domineret med tre sejre i træk. Stimen blev brudt i 2024, da McLaren udnyttede en meget stærk bil i support og Lando Norris sejrede med autoritet foran Verstappen og Leclerc.

Historisk set har kvalificeringen større betydning end på andre baner på grund af vanskelighederne ved at overhale og den høje sandsynlighed for afbrydelser. I midterfeltet har Williams og Aston Martin vist spidspræstationer her i kvalifikationssessionerne, men har haft større vanskeligheder med at holde tempoet i lange serier.

Oversigt over nøglefaktorer for dette GP

  • Kold asfalt og C2-C3-C4-blandinger: temperaturvindue og risiko for graining.
  • Høj belastningskonfiguration: prioritet på vedvarende støtte (T3 og T14) og ren trækkraft.
  • Pålidelighed og pitstop: høj pitstop-delta og sandsynlige neutraliseringer.
  • Startposition: Q3 afgørende; bane med stor udvikling og trafik i forberedelsesomgange.
  • Strategi: 1-2 pitstops; undercut fungerer, hvis out-lap hurtigt varmer dækket op.
  • Vind og byger: ændringer i balancen mellem akslerne og dækstyring i lange stints.

Holland Grand Prix: prognose

Konservativ indsats “En af McLaren-kørerne (Piastri eller Norris) ender på podiet”. Odds 1,44

Woking-pakken passer til Zandvoort, og deres tempo i ren luft er solidt. Selv med periodisk regn bør deres kvalifikation sikre en kontrolposition til at styre løbet.

Risikabel satsning: “McLaren-dobbelt (1-2)”. Odds 3,20

Det kræver, at de dominerer lørdagen og udfører fejlfri pitstop, men den nuværende ydeevne i hurtige sving og den relativt mindre nedbrydning med C3-C4 gør dette scenario muligt. En tidlig safety car kunne favorisere deres taktiske kontrol over feltet.

En af McLaren-kørerne (Piastri eller Norris) ender på podiet
Kategori
Formel-1
Koefficient
Vælger
Udbudt af
Ekspertanalytiker inden for sportsvæddemål
Mads har i årevis studeret udstyrs og atleters præstationer i de vigtigste discipliner. Hans tilgang som tipster er baseret på data, avancerede statistikker og taktisk viden, hvilket gør ham i stand til at se værdi, hvor andre kun ser odds. Benyt dig af hans gratis forudsigelser til BetBrothers. Du vil ikke fortryde det!