Mexicos Grand Prix: odds og væddemål 26.10.2025

⏲️ Læsetid: 6 minutter
Max Verstappen
Lando Norris
Mexicos Grand Prix @ 26.10.2025

Den amerikanske turnering går ind i sin afgørende fase på Autódromo Hermanos Rodríguez, et vigtigt løb med tre runder tilbage.

McLaren fører kørernes mesterskab med Piastri foran Norris, mens Verstappen forfølger med en Red Bull, der er hurtig på de lige strækninger. Mexico, med sin højde og særlige forhold, plejer at ryste kortene.

Banen, der ligger 2.200 m over havets overflade, er hård ved kølesystemet og bremserne, med tre DRS-zoner og den længste lige strækning på kalenderen. Prognosen peger på milde temperaturer og lav sandsynlighed for regn.

Hold øje med den akkumulerede kalender og mulige sanktioner for motorbegrænsninger; enhver straf på startgridden her betales dyrt på grund af trafikken i det andet sektor.

Information: dato, tid og hvor man kan se GP’et

  • Circuit: Autódromo Hermanos Rodríguez (Mexico City)
  • Dato og tidspunkt for løbet (Spanien): søndag 26. oktober
  • Kvalifikation (Spanien): lørdag 25. oktober

Odds på vinderen af Grand Prix i Mexico

KørerOdds
Max Verstappen2.38
Lando Norris3.75
Oscar Piastri5.50
George Russell17.00
Charles Leclerc21.00
Ifølge oddsene er Verstappen favorit, men afstanden til Norris er ikke enorm; McLaren er tæt nok på til at kæmpe om en omgang og i et langt stint. Piastri er den tredje kandidat med reelle chancer, hvis han klarer sig godt i kvalifikationen.

Seneste nyt om favoritterne til podiet

Verstappen og de to McLaren-biler (Norris og Piastri) er favoritter både på grund af deres seneste form og deres topfart og håndtering af mediumdæk. Mercedes ser ud til at have et godt tempo i lange stints, mens Ferrari har brug for en ren omgang på lørdag for ikke at blive fanget i snavset luft.

Max Verstappen

Sæsonen har været mindre dominerende end andre år, men med et meget solidt grundlag på baner med lav belastning. Mexico plejer at smile til ham på grund af sin aerodynamiske effektivitet og den enorme lige strækning, hvor RB udmærker sig i drag og trækkraft.

Hvis han sikrer sig pole position eller første startrække og styrer bremsetemperaturen godt i trafikken, har han halvdelen af løbet i lommen.

I løbetempo er hans styrke undercut takket være konsistente pitstop og aggressiv indkørsel i pitten. Historisk set har han været god til at læse den første sektor for at undgå tumulten i sving 1-2-3.

Hvis bagdækkets slid holdes under kontrol, er han manden, der skal slås; risikoen er en tæt kvalifikation og mulige sikkerhedsbiler, der neutraliserer hans strategiske fordel.

Lando Norris

Norris kommer med selvtillid og en McLaren, der er blevet forbedret med hensyn til aerodynamisk effektivitet og langsom trækkraft, to kritiske punkter i Mexico. Hans uafklarede opgave har været at omdanne polepositioner til sejre, når starten er kompliceret.

Her er det guld værd at starte fra en ren linje på grund af støvet uden for banen. En solid start og en første stint uden graining giver ham mulighed for at undercut/overcut Verstappen.

Bilen føles komfortabel i retningsskift i den sidste sektor og ved kraftig bremsning, hvilket favoriserer forsøg i T1 med DRS. Hvis strategien åbner op for to pitstop på grund af temperaturen, reagerer McLaren-teamet normalt godt med Norris.

En meget seriøs mulighed for sejr.

Oscar Piastri

Piastri er bemærkelsesværdig konstant og kører normalt fejlfrit på kaotiske søndage. På denne bane er hans styrke håndtering af bagdækket og fin justering af pedalen i trækkraft, hvilket er afgørende ved udkørslen fra stadionet og ind på langsiden.

Hvis han kvalificerer sig i top-3, kan han vælge en dækforskydning for at tvinge Red Bull/Mercedes til at dække ham. Han er normalt meget tæt på Norris i ren fart; forskellen vil blive afgjort af starten og banepositionen.

Med ren luft er hans dækforringelse endnu bedre end Lando’s, hvilket åbner mulighed for et enkelt pitstop, hvis temperaturen falder om aftenen.

Et klart alternativ til podiet og en kandidat til en overraskelse, hvis startgridden bliver rodet.

Baneforhold og forventet vejr

4,3 km lang bane i stor højde, tre DRS-zoner (hovedlangsiden, mellem T3-T4 og på strækningen mod stadionet) og en blanding af lav- og mellemhastighedskurver.

Den lave lufttæthed reducerer luftmodstand og belastning, så man kører med store vinger for at genvinde støtte. Dette komplicerer køling af motor og bremser og gør det kritisk at løfte i trafikken. Slid koncentreres på bagakslen, med tendens til graining i midten, hvis banen køler af.

Weekenden tegner til at blive tør med 20-25 °C og moderat vind. Regn kan ikke helt udelukkes, men udgangspunktet er tørt vejr.

Under disse forhold svinger pitstop-vinduerne mellem omgang 18-24 for en strategi med to pitstop, eller forlængelse af det hårde dæk til et enkelt pitstop, hvis der er safety car.

Sammenligning mellem de førende hold

  • McLaren har det mest afbalancerede pakke: god støtte i S2 og anstændig hastighed på lige strækninger på grund af lav indbygget modstand.
  • Red Bull bevarer sin fordel i aerodynamisk effektivitet og trækkraft, hvilket gør dem meget farlige i ren luft.
  • Mercedes har taget et skridt fremad i lange sæt og plejer at brillere, når banen udvikler sig meget på lørdagen; hvis de rammer det rigtige dækvalg, kan de snige sig ind på podiet.

Når det gælder pålidelighed, viser McLaren og Red Bull færre overraskelser; Mercedes har forbedret sine pitstops, men er stadig en tiendedel bagud i forhold til de bedste.

Strategisk set er Red Bull aggressiv med undercut, McLaren fleksibel med offsets, og Mercedes har tendens til overcut, hvis det hårde dæk fungerer.

Seneste resultater i Grand Prix i Mexico

I den moderne æra har Red Bull domineret med flere sejre til Verstappen på en bane, der passer til deres filosofi om lav modstand.

Der var overraskelser: Mercedes opnåede sejre med Hamilton og Rosberg ved at udnytte strategiske valg og dækhåndtering. I den seneste udgave udnyttede Ferrari omstændighederne i løbet til at vinde, hvilket viser, at Mexico belønner den, der bedst læser tempoet og trafikken.

Generelt garanterer pole position ikke sejren på grund af den meget lange indgang til T1, hvor slipstrøm og DRS gør en forskel, og bilen med den bedste trækkraft og stabile bremser plejer at dominere.

Oversigt over de vigtigste faktorer for dette GP

  • Glat asfalt og lav lufttæthed: mindre luftmodstand, større problemer med at bremse og køle.
  • Dæk: styring af bagenden; tendens til graining, hvis temperaturen falder.
  • Konfiguration: store vinger for at genvinde belastning; prioritet til stabilitet ved bremsning.
  • Mekanisk pålidelighed: kritisk køling på grund af højden.
  • Start og T1: lang slipstrøm, startposition i ren linje.
  • Strategi: 1–2 pitstop afhængigt af slid og mulige safety cars.
  • Safety Car/VSC: moderat sandsynlighed for hændelser i T1 og stadionområdet.

Mexicos Grand Prix: prognose

Konservativ indsats (odds 1,50): Sikkerhedsvogn på et eller andet tidspunkt i løbet.

Kombinationen af kraftige opbremsninger, turbulens og tumult i den første chikane øger risikoen for uheld og vragdele på banen. Derudover er sandsynligheden for VSC på grund af stop i stadionområdet betydelig.

Risikabel indsats (odds 3,75): Sejr til Lando Norris.

Hvis McLaren blokerer første række eller holder slipstrømmen fra starten, kan de kontrollere tempoet med ren luft. Med et godt synkroniseret pitstop og fin styring af midten har Norris mulighed for at slå Verstappen i ren strategi.

Sikkerhedsvogn på et eller andet tidspunkt i løbet
Kategori
Formel-1
Koefficient
Vælger
Udbudt af
Ekspertanalytiker inden for sportsvæddemål
Mads har i årevis studeret udstyrs og atleters præstationer i de vigtigste discipliner. Hans tilgang som tipster er baseret på data, avancerede statistikker og taktisk viden, hvilket gør ham i stand til at se værdi, hvor andre kun ser odds. Benyt dig af hans gratis forudsigelser til BetBrothers. Du vil ikke fortryde det!