100% Velkomstbonus op til 500 kr

Singapore Grand Prix: odds og væddemål 05.10.2025

⏲️ Læsetid: 6 minutter
Lando Norris
Oscar Piastri

Singapore kommer med mesterskabet i fuld gang og en fornemmelse af, at Marina Bay igen bliver en præcisionsprøve. Lando Norris og Oscar Piastri har gjort McLaren til sæsonens referencepunkt, men Max Verstappens comeback i september holder spændingen i top. Her koster hver eneste fejl dyrt.

Nøglefaktorer: meget teknisk bybane med ny langside fra 2023, klæbrig varme, der slider på dæk og bremser, og et snævert strategisk vindue på grund af vanskelighederne ved at overhale. Den stramme kalender kommer med McLaren i stærk form og Red Bull i fremgang; hold øje med mulige straffe for overskridelser og energistyring i lange omgange.

Information: dato, tid og hvor man kan se GP’et

  • Circuit: Marina Bay Street Circuit (Singapore)
  • Dato og tidspunkt for løbet: søndag 5. oktober, kl. 06:00
  • Kvalifikation: lørdag 4. oktober, kl. 07:00

Odds på vinderen af Grand Prix i Singapore

Ifølge markedet er der meget tæt løb mellem McLaren og Verstappen. Her er mine aktuelle referencer (decimalt format):

KørerOdds
Lando Norris3.00
Oscar Piastri3.25
Max Verstappen3.25
Charles Leclerc12.00
George Russell23.00
Den klare favorit er Norris med Piastri og Verstappen tæt på. Forskellen til nummer to er ikke særlig stor: vi taler om en minimal margin, der afhænger af detaljerne i løbet af weekenden.

Sidste nyt om favoritterne til podiet

Jeg kommer til dette GP med tre navne foran mig: Norris, Piastri og Verstappen. McLaren dominerer basistempoet og trækkraften i mellem-langsomme sving, mens Max har genvundet sin styrke i kvalificeringen og lange omgange. Varmehåndteringen kan blive afgørende mellem de to fra Woking.

Lando Norris

Norris har en fantastisk momentum efter at have konsolideret McLaren som årets mest komplette bil.

Hans sejr her i 2024 var overbevisende, og denne bane passer ham perfekt: stærk forhjulsstøtte, tillid til lange bremsninger og nul stress, når det gælder om at passe på bagdækket.

I Marina Bay udvider den nye lige strækning hans evne til at forsvare og angribe uden at bruge for meget energi. Hvis han starter fra første række, er hans kontrol over tempoet i ren luft i eliteklasse. I lange stints har MCL35 vist den mest begrænsede nedbrydning i førergruppen, og det er guld værd i 62 omgange med varme og fugtighed.

Med solide starter og rene pitstop bør hans minimum være podiet; hvis han klarer sig godt på lørdag, er han igen den største kandidat til sejren.

Oscar Piastri

Piastri har taget et vigtigt skridt i sin modning: en meget fin kvalifikation og et racetempo, der sjældent falder.

På denne bane favoriserer hans aggressive stil i retningsskift, men han skal holde øje med styringen af det højre baghjul i anden stint. Historisk set har han manglet en halv tiendedel i forhold til Norris på stop&go-baner, men hans loft er meget højt, og han har en bil, der bremser lige og trækker uden ryk. Hvis han starter på den rene side og undgår tung trafik efter det første pitstop, har han en reel chance for at vinde.

Med Safety Car tæller hans koldblodighed ved genstart også; hvis temperaturen falder to eller tre grader på søndag, åbner hans præstationsvindue sig endnu mere.

Max Verstappen

Hollænderen kommer med en Red Bull, der har genvundet støtte og trækkraft på baggrund af små forbedringer og en mere dæksvenlig afstemning.

Marina Bay har ikke været hans private jagtmark, men hans præstationer om søndagen er stadig frygtindgydende. Hvis RB21 finder balancen i bremsningen – afgørende i T7/T14 – er Max den tredje i striden med en klar chance for taktisk sejr: kraftig undercut, hvis han rammer det perfekte hjul, og ren luft efter det første pitstop. Hold øje med hans temperaturstyring af bremserne; hvis teamet får styr på kanalerne og undgår ‘fade’, kan hans tempo fra omgang 30 til 55 være det bedste i gruppen.

Podieplads meget sandsynlig; sejr inden for rækkevidde, hvis han kvalificerer sig i de to første rækker.

Baneforhold og forventet vejr

  • Marina Bay er en krævende bybane: 4,93 km, 90°-kurver og sekvenser med middel støtte, med fire DRS-zoner, der øger sandsynligheden for overhalinger, især på den nye lige strækning, der erstattede det gamle ‘Float’-område.
  • Slid er normalt mere termisk end graining, med meget trækkraft fra lav hastighed, der belaster bagakslen.
  • Asfalten er ru, bremseforbruget er højt, og ‘lift & coast’ er hyppigt for at holde temperaturerne under kontrol.
  • Prognosen peger på 28-30 °C og høj luftfugtighed med moderat risiko for spredte byger.
  • Let regn før starten kan forvirre banens tilstand og åbne mulighed for asymmetriske strategier med hensyn til dæk.

Sammenligning mellem de førende hold

McLaren sætter tempoet med den mest afbalancerede bil i forhold til trækkraft og bremseevne; dens akilleshæl er følsomheden over for temperaturen bagtil i tæt trafik. Red Bull har forbedret topfarten og den indledende trækkraft; hvis karosseriets højde giver dem mulighed for at køre lavt uden at ramme aggressive kantsten, er de med i kampen om sejren. Mercedes er blevet bedre i lange løb med god effektivitet i dirty air og mindre residual porpoising. Hvis de finder en tiendedel i kvalifikationen, er deres loft at kæmpe om podiet ved hjælp af strategi. Pålideligheden taler til McLarens fordel, mens Red Bull normalt begår færre fejl i pitten.

Seneste resultater i Singapore Grand Prix

I 2023 kørte Carlos Sainz en tekstbogsejr med Ferrari i et strategisk løb; i 2024 dominerede Norris fra start til slut med McLaren i den første udgave uden Safety Car.

Historisk set straffer Singapore dem, der ikke passer på bremser og temperaturer, og belønner biler med god trækkraft ved lave hastigheder. Red Bull har oplevet op- og nedture her, mens McLaren og Ferrari har skiftevis været i topform.

Den nye slutlige lige strækning har øget betydningen af topfarten og reduceret det klassiske tog i det gamle sektor lidt.

Oversigt over de vigtigste faktorer for dette GP

  • Ru asfalt og dækudvalg: termisk styring af højre baghjul.
  • Konfiguration: høj belastning med stabil bil ved lang bremsning.
  • Pålidelighed: bremser og køling, kritiske i snavset luft.
  • Startpositioner: Det er stadig dyrt at overhale uden DRS og forskel i tempo.
  • Pitstop: effektiv undercut, hvis trafikken undgås på udgangsløbet.
  • Risiko for regn/Safety Car: moderat sandsynlighed; kan omdefinere pitstop-vinduet.

Singapore Grand Prix: min prognose

Konservativ indsats: Mindst en McLaren på podiet. Odds 1,30

Basistempoet og dækhåndteringen i mellem-lange stints understøtter denne linje, selv med strategiske variationer; det er ikke nødvendigt at starte i første række for at vinde.

Risikabel indsats: Sejr til Max Verstappen. Odds 3,50

Hvis Red Bull finder den rette balance i bremsningen og udfører en ren undercut, kan RB21’s tempo i fri luft vinde, selvom McLaren kontrollerer pole position. Margenen er lille, men det er værd at satse på i et løb, hvor styringen er afgørende.

Kategori
Formel-1
Udbudt af
Ekspertanalytiker inden for sportsvæddemål
Mads har i årevis studeret udstyrs og atleters præstationer i de vigtigste discipliner. Hans tilgang som tipster er baseret på data, avancerede statistikker og taktisk viden, hvilket gør ham i stand til at se værdi, hvor andre kun ser odds. Benyt dig af hans gratis forudsigelser til BetBrothers. Du vil ikke fortryde det!